Home » » Ngetes geser halamn satu postingan

Ngetes geser halamn satu postingan

Written By Unknown on Jumat, 09 Agustus 2013 | 01.27




The Hispanic American group was much more heterogeneous with regard to knowledge of Spanish. It was expected that perhaps the growing recognition and status of this language in the United States would affect subjects’ views of the importance of Spanish which would show even higher percentages of Spanish speakers in the study. However, since instrumentality does not seem to carry as much weight as integrativeness for bilingual subjects, what appears to be happening is that the increased job opportunities for Spanish-English bilinguals may not be a strong enough impetus for acquiring the language. In other words, the bilingual subjects believed that their parents wanted them to know Spanish, and they felt that knowing Spanish was important not just for utilitarian reasons; a large percentage of the Hispanic Americans who spoke Spanish gave integrative reasons related to heritage and to relating to relatives and other Spanish speakers. Among the monolingual non-Spanish speaking Hispanics were subjects who thought it was important to learn Spanish in order to get a job but did not necessarily have integrative motivations. This study suggests that affective variables play an important role in adoption of the ancestral language.
Kelompok Hispanik Amerika jauh lebih heterogen dalam hal pengetahuan tentang Spanyol. Diharapkan bahwa mungkin semakin dikenalnya dan status bahasa ini di Amerika Serikat akan mempengaruhi subyek 'pandangan tentang pentingnya Spanyol yang akan menunjukkan persentase yang lebih tinggi dari speaker Spanyol dalam penelitian ini. Namun, karena perantaraan tampaknya tidak membawa sebanyak berat badan sebagai integrativeness untuk mata pelajaran bilingual, apa yang tampaknya terjadi adalah bahwa kesempatan kerja meningkat untuk bilinguals Spanyol-Inggris mungkin tidak menjadi dorongan cukup kuat untuk memperoleh bahasa. Dengan kata lain, mata pelajaran bilingual percaya bahwa orang tua mereka ingin mereka tahu Spanyol, dan mereka merasa bahwa mengetahui Spanyol itu penting tidak hanya untuk alasan utilitarian, sebuah persentase yang besar dari Hispanik Amerika yang berbicara bahasa Spanyol memberikan alasan integratif yang berhubungan dengan warisan dan berkaitan untuk kerabat dan berbahasa Spanyol lainnya. Di antara Hispanik non-Spanyol berbicara satu bahasa adalah subyek yang berpikir itu penting untuk belajar bahasa Spanyol untuk mendapatkan pekerjaan, tapi tidak selalu memiliki motivasi integratif. Studi ini menunjukkan bahwa variabel afektif memainkan peran penting dalam adopsi dari bahasa leluhur.

Ditulis Oleh : Unknown Pendidikan, Teknologi, Tausiyah, Blogging

RegiBrader You are reading about Ngetes geser halamn satu postingan. You can copy and paste the information above and tell others via your own blogs but please mention the source. Let's develop good climate in blogging and keep on creating.
Share this article :

0 comments:

Posting Komentar

Flag Counter
 
Support : Blog MGMP yang dulu | Kumpulan Fotoku | Best Template
Copyright © 2013. Manfaat - Abdurrahman,M.Pd
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger